Креативно програмирање

 

У оквиру курса креативног програмирања ће ученици научити како да користе софтверске библиотеке/платформе и хардверске уређаје у сценаријима који нису покривени стандардним школским програмом. Циљ курса је проширити видике ученицима и омогућити им да развију решења којима ће користити креативност ван оквира стандардних школских програма.

Неке од тема које се обрађују на курсу кративног програмирања су:

  • Рачунарска графика коришћењем Processing библиотеке
  • Дизајн и имплементација система коришћењем Arduino платформе
  • Програмирање мобилних апликација за Android оперативни систем
  • Коришћење база података и SQL језика
  • Развој веб сервиса на ASP.NET платформи

Циљ курса није учење одређене теме него повезивање различитих тема, компоненти и технологија којима се имплементира решење одређеног проблема.

Примери курсева на којима се обједињују овакве теме су:

  • Интеракција софтвера и хардвера
  • Имплементација мобилних апликација

 

Курс: Интеракција софтвера и хардвера

 

У оквиру овог курса ће ученици практично научити како да имплементирају електронски уређај који мери неке физичке веичине и контролише уређаје око себе и комуницира са рачунаром на коме се приказују резултати мерења. У оквиру овог курса ће се радити са Arduino уређајима и Processing библиотеком.

 

Рачунарска графика коришћењем Processing библиотеке 

У овом делу курса ће ученици научити како да програмирају апликације у области рачунарске графике помоћу Processing библиотеке. Processing је једноставан алат (енгл. sketchbook) и библиотека за учење програмирања базираног на програмском језику Java, Python или JavaScript. Омогућује ученику да веома брзо крене у израду програма из модерних и креативних области као што су:

  • 3D и 2D графика, анимације, фрактали
  • Процесирање слика
  • Неуралне мреже
  • Симулације кретања честица
  • Игрице
  • Рад са Raspberry PI и Arduino уређајима
  • Програми за Android уређаје

 

Имплементација embedded система помоћу Arduino микроконтролера 

У овом делу курса ће ученици научити како да дизајнирају и имплементирају харверске уређаје коришћењем уређаја који се повезују са различитим сензорима, сијалицама и осталим електронским компонентама. На овај начин ће пројектовати системе који мере растојања, температуре, интензитет светлости и остале физичке величине, покређу хардверске уређаје на основу мерених података и реагују на догађаје. Коначно, информације се шаљу рачунару где се обрађују помоћу Processing библиотеке.

Преузмите приручник за Arduino са примерима како бисте сазнали како се ради са Arduino уређајем.

 

 

Пројекат

Практична примена стечених знања се показује на такмичењу Пупинов изазов где ће ученици имплементирати конкретан пројекат.

 

Курс: Имплементација мобилних апликација

 

У оквиру овог курса ће ученици практично научити како да имплементирају мобилну апликацију за Андроид платформу која приступа подацима у бази података помоћу веб-сервиса. Курс има три дела и пројектни задатак.

За неки делови курса су покривени видео материјали који се могу погледати на YouTube каналу центра за таленте на листама за SQL и веб-програмирање.

 

Развој андроид мобилних апликације 

У овом делу курса ће ученици научити основе програмирања мобилних апликација и научити како да направе мобилне апликације помоћу Xamarin платформе.

 

SQL и базе података

У овом делу курса ће ученици научити основе SQL језика и научити како да приступе подацима у бази података помоћу .Net апликације.

  • Основе SQL језика укључујући једноставне концепте језика као што су SELECTFROMWHEREORDER BYGROUP BY, као и концепте дизајна база података (видео - релације). Користиће се материјали на W3Schools сајту.
  • Вежбе где ће се вежбати писање упита над базом података (видео). Вежбе се раде кроз онлајн примере и SqlFiddle сајт.
  • Приступ подацима у бази где ће се приступати бази података (видео|упутство|пример кода) помоћу Dapper библиотеке

 

Имплементација веб-сервиса(кликните на наслов да видите опширније)

У овом делу курса ће се ученици упознати са основама ASP.NET фрејмворка који се користи за имплементацију веб-апликација и научити како да направе веб-сервис који приступа бази података. Овај део садржи две целине:

 

Пројекат

У финалном делу ће ученици направити практични пројекат у коме ће направити Андроид апликацију која ће позивати веб-сервис како би приступала подацима у бази података.

Креативно програмирање

 

У оквиру курса креативног програмирања ће ученици научити како да користе софтверске библиотеке/платформе и хардверске уређаје у сценаријима који нису покривени стандардним школским програмом. Циљ курса је проширити видике ученицима и омогућити им да развију решења којима ће користити креативност ван оквира стандардних школских програма.

Неке од тема које се обрађују на курсу кративног програмирања су:

  • Рачунарска графика коришћењем Processing библиотеке
  • Дизајн и имплементација система коришћењем Arduino платформе
  • Програмирање мобилних апликација за Android оперативни систем
  • Коришћење база података и SQL језика
  • Развој веб сервиса на ASP.NET платформи

Циљ курса није учење одређене теме него повезивање различитих тема, компоненти и технологија којима се имплементира решење одређеног проблема.

Примери курсева на којима се обједињују овакве теме су:

  • Интеракција софтвера и хардвера
  • Имплементација мобилних апликација

 

Курс: Интеракција софтвера и хардвера

 

У оквиру овог курса ће ученици практично научити како да имплементирају електронски уређај који мери неке физичке веичине и контролише уређаје око себе и комуницира са рачунаром на коме се приказују резултати мерења. У оквиру овог курса ће се радити са Arduino уређајима и Processing библиотеком.

 

Рачунарска графика коришћењем Processing библиотеке 

У овом делу курса ће ученици научити како да програмирају апликације у области рачунарске графике помоћу Processing библиотеке. Processing је једноставан алат (енгл. sketchbook) и библиотека за учење програмирања базираног на програмском језику Java, Python или JavaScript. Омогућује ученику да веома брзо крене у израду програма из модерних и креативних области као што су:

  • 3D и 2D графика, анимације, фрактали
  • Процесирање слика
  • Неуралне мреже
  • Симулације кретања честица
  • Игрице
  • Рад са Raspberry PI и Arduino уређајима
  • Програми за Android уређаје

 

Имплементација embedded система помоћу Arduino микроконтролера 

У овом делу курса ће ученици научити како да дизајнирају и имплементирају харверске уређаје коришћењем уређаја који се повезују са различитим сензорима, сијалицама и осталим електронским компонентама. На овај начин ће пројектовати системе који мере растојања, температуре, интензитет светлости и остале физичке величине, покређу хардверске уређаје на основу мерених података и реагују на догађаје. Коначно, информације се шаљу рачунару где се обрађују помоћу Processing библиотеке.

Преузмите приручник за Arduino са примерима како бисте сазнали како се ради са Arduino уређајем.

 

 

Пројекат

Практична примена стечених знања се показује на такмичењу Пупинов изазов где ће ученици имплементирати конкретан пројекат.

 

Курс: Имплементација мобилних апликација

 

У оквиру овог курса ће ученици практично научити како да имплементирају мобилну апликацију за Андроид платформу која приступа подацима у бази података помоћу веб-сервиса. Курс има три дела и пројектни задатак.

За неки делови курса су покривени видео материјали који се могу погледати на YouTube каналу центра за таленте на листама за SQL и веб-програмирање.

 

Развој андроид мобилних апликације 

У овом делу курса ће ученици научити основе програмирања мобилних апликација и научити како да направе мобилне апликације помоћу Xamarin платформе.

 

SQL и базе података

У овом делу курса ће ученици научити основе SQL језика и научити како да приступе подацима у бази података помоћу .Net апликације.

  • Основе SQL језика укључујући једноставне концепте језика као што су SELECTFROMWHEREORDER BYGROUP BY, као и концепте дизајна база података (видео - релације). Користиће се материјали на W3Schools сајту.
  • Вежбе где ће се вежбати писање упита над базом података (видео). Вежбе се раде кроз онлајн примере и SqlFiddle сајт.
  • Приступ подацима у бази где ће се приступати бази података (видео|упутство|пример кода) помоћу Dapper библиотеке

 

Имплементација веб-сервиса(кликните на наслов да видите опширније)

У овом делу курса ће се ученици упознати са основама ASP.NET фрејмворка који се користи за имплементацију веб-апликација и научити како да направе веб-сервис који приступа бази података. Овај део садржи две целине:

 

Пројекат

У финалном делу ће ученици направити практични пројекат у коме ће направити Андроид апликацију која ће позивати веб-сервис како би приступала подацима у бази података.

СТАЛНА ШКОЛА ИНФОРМАТИКА ОШ 2022


Poziv za pripremu za takmičenja iz informatike za osnovne škole

СТАЛНА ШКОЛА ИНФОРМАТИКА СШ 2022


Poziv za pripremu za takmičenja iz informatike za osnovne škole

СТАЛНА ШКОЛА ЗАШТИТА ЖИВОТНЕ СРЕДИНЕ 2022


Poziv za pripremu za takmičenja iz informatike za osnovne škole

СТАЛНА ШКОЛА ИНФОРМАТИКА ОШ 2022


Poziv za pripremu za takmičenja iz informatike za osnovne škole

СТАЛНА ШКОЛА ИНФОРМАТИКА СШ 2022


Poziv za pripremu za takmičenja iz informatike za osnovne škole

СТАЛНА ШКОЛА ЗАШТИТА ЖИВОТНЕ СРЕДИНЕ 2022


Poziv za pripremu za takmičenja iz informatike za osnovne škole

Vrati se na vrh